"Hatırlanan geçmiş,zamandan yoksundur.Bir aşkı; bir kitabı yeni baştan okur ya da filmi tekrar seyreder gibi yeniden yaşayamazsınız..’
Milan Kundera / Bilmemek
*
Zeigarnik etkisine göre; yarım kalmış şeyler tamamlanmış olanlardan daha kolay ve net biçimde hatırlanır. (Bu etki daha önce sayfamda paylaştığım gestalt etkisine benzer Zeigarnik'in kuramına göre tamamlanamamış ya da kesintiye uğramış işlerin tamamlanmışlardan daha çok akılda kalması durumudur.Mesela yarım kalan aşkların anımsanması, sınavdan çıktığınızda sınavda çözdüğünüz sorular değil, çözemediğiniz soruların aklınızda kalması veya bu etkinin en belirgin örneği olan garson davranışı. Bir garsonun hesabı ödemeyen müşterilerin siparişle ilgili detayları, hesabı ödemiş müşterilerinkine nazaran daha çok hatırlaması.Reklamcılıkta da reklamların yarım bırakılması ve böylece daha fazla akılda kalması ve dolayısıyla ürünün daha fazla tanıtılması sağlanarak kullanılır.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.